Miluju Led Zeppelin
Miluju Led Zeppelin – Houser

Ne, nebojte se, nejde o další životopisnou publikaci věnovanou hard rockové legendě. Ani zpověď jejího fanouška, jako v případě queeňácké Freddie a já. V tomhle komiksu na kapelu z titulu totiž vůbec nenarazíte (a marně přemítám, proč se ta kniha tak vlastně jmenuje). Dozvíte se toho ale plno, zejména v části Jak na to. Jak být správná buznolapka? Jak si přišít amputovaný prst zpátky? Jak kouřit trávu a neskončit ve vězení? Nebo Jak to udělat ženský rukama? Ellen Fornayová je jak Přemek Podlaha. Stručně a poměrně exaktně poradí tam, kde selžou populární příručky nebo přátelé. Její naučné komiksy nejsou tak úplně komiksy, jako spíš ilustrované návody. To je tedy jedna část knihy. V dalších pasážích se autorka zamýšlí nad tím, jak by měla vypadat případná smrt za volantem a co by mělo zrovna hrát v přehrávači, aby člověk nevypadal úplně trapně i po smrti. Překladatelka Jaroslava Kočová nedoporučuje Petru Janů ani Pavla Bobka! Pak tu najdete pár profilů: kovářky nebo profesionální magorky. Z reportážních komiksů tu je třeba pokus o rande s americkou ikonou feminismu Camille Pagliovou. Nebo příběh o tom, jak jedné z Fornayových kamarádek nalil vodku s ledem Tom Waits. Poslední část knihy vzešla ze spolupráce kreslířky a různých scenáristů. Většinou jde o příhody ze života homosexuála/ky. Sbírka je to jistě poučná, nepostrádá vtip a Fornayové kresba švih. Ocení ji však především ti, kterým se líbila třeba série Láska a rakety. A jistě i zástupci čtyřprocentní menšiny. Teď nevím, koho je míň, ale kdyby si kniha nenašla své čtenáře, byla by to škoda. Těch (ne) čtenářů!